Ártalmas? – Saját testsúlyos edzést csak körültekintően és kíméletesen!

Ártalmas? – Saját testsúlyos edzést csak körültekintően és kíméletesen!

Saját testsúlyos edzés.

Sokaknak okoz gondot, hogyan építhetnék be a napirendjükbe a rendszeres testmozgást. Az edzőterem utazással, edzéssel, zuhanyzással, újabb utazással akár másfél-két órát is igénybe vehet, ez pedig gyakran nem fér bele a napba. Megoldást jelent, ha kora reggel vagy késő este iktatunk be egy kis sportot, de ez is csak az igazán kitartó és nagy tűrőképességű embereknek való, mert előfordulhat, hogy túlhajszoljuk magunkat és az edzések kontraproduktívvá válnak. Nem beszélve arról, hogy hosszú távon súlyos következményei lehetnek, ha az egészséges alvásidőből nyesegetünk le folyamatosan. 

A saját testsúlyos edzések mellett általában az az első érv, hogy nem kell hozzájuk túl sok hely, lényegében bárhol, bármikor elvégezhető pár gyakorlat, és szinte semmiféle eszközre nincs szükség. Nem kevésbé lényeges, hogy teljesen ingyenes, sem edzőtermi bérlet, sem drága felszerelés nem kell hozzá. Végezhetünk saját testsúlyos gyakorlatokat otthon, a szabadban, akár a munkahelyünkön is találhatunk erre alkalmas helyszínt, és egyre több helyen találhatóak szabadtéri kondiparkok is, amiket teljesen ingyen használhatunk, és ahol jó pár egyszerű, de hasznos eszköz is segíti az edzést. 

A saját testsúlyos gyakorlatok lényegében a végtelenségig sorolhatók és nehezíthetők, így annak sem kell aggódnia, aki könnyen elunja az edzéseket vagy monotonnak érzi a fitneszgépek használatát. Az egyszerűbb guggolások, fekvőtámaszok, húzódzkodások, kitörések vagy hasizomgyakorlatok mellett már összetettebb, sőt extrémebb mozdulatsorokat is beépítenek a saját testsúlyos edzésekbe. 

Azonban mint minden sportnál, itt is nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a határainkkal és ne akarjuk túlzásba vinni, mert komoly gyulladások, húzódások, sőt akár súlyosabb sérülések is érhetnek bennünket. Például nem mindegy, mekkora a testsúly, amellyel dolgozunk, és nem mindegy, a test melyik részét mekkora terhelésnek tesszük ki. Az edzések utáni izomláz nem kóros jelenség, de súlyos izomgyulladásokat kockáztatunk, ha túl nagy terhelést erőltetünk magunkra. A bonyolultabb saját testsúlyos edzéssorokat semmiképpen ne próbálgassuk addig, amíg nincsen megfelelő erőnlétünk és gyakorlatunk, mert egyrészt visszavethet bennünket az edzésben a sikertelenség, de ami még súlyosabb, komolyan meg is sérülhetünk. 

Annak, aki nagyobb túlsúllyal küzd, célszerű előbb a táplálkozás területén változtatni kicsit, és csak egészen kíméletes, egyszerű gyakorlatokkal kezdeni. Ha segítségre van szükséges ezen a téren, jöjjön el hozzánk a Margit Medical Centerbe, ahol dietetikus szakorvos segít összeállítani a személyre szabott étrendjét, hogy az életmódváltás az első lépésektől kezdve sikeres lehessen, és hogy a saját testsúlyos edzésekből is fokozatosan egyre többfélét és egyre érdekesebbeket tudjon elvégezni.

Pin It on Pinterest