Hal a hekken túl – egészséges táplálkozás, gazdag ízekkel

Hal a hekken túl – egészséges táplálkozás, gazdag ízekkel

Egészséges táplálkozás, gazdag ízekkel Mára már mindenki tudja, hogy került az egyébként tengeri hekk a balatoni büfékbe, de sebaj, így is megvan a romantikája, hozzátartozik a nyaraláshoz, nem mellesleg finom is. Ezen a kis nyári nosztalgián kívül Magyarországon leginkább a karácsonyi időszakban fogyasztunk halat, pedig hetente legalább egyszer kellene, heti többször még hasznosabb lenne.  A szív- és érrendszerünk egészségéért sokat tehetünk azzal, ha gyakrabban fogyasztunk halat. Nagyon alacsony a zsírtartalma, tele van fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és könnyen emészthető, nem megterhelő étel, szinte bármilyen étrendbe jól beilleszthető.  A magyarországi halállomány sokféle finomságra lehetőséget ad, érdemes végigkóstolni, hogy megtaláljuk kedvenceinket. A hazai ponty, a fogas, az afrikai harcsa vagy a szivárványos pisztráng nagyon könnyen beszerezhető és sokféleképpen elkészíthető, éttermekben, bisztrókban is egyre népszerűbbek. Bár rántott halszeleteket azért hébehóba eszünk, a halhús leghasznosabb tulajdonságai így nemigen érvényesülnek. Kísérletezzünk inkább halászlevekkel, halburgerekkel, izgalmasan fűszerezett grillezett vagy sült halakkal, vagy akár halfasírtokkal, -ragukkal.  A halhús másik remek tulajdonsága ugyanis, hogy az elkészítés (főzés, sütés) során szinte semmit sem veszít értékes telítetlen zsírsavaiból, így valóban érvényesülhetnek jótékony hatásai is, nemcsak gazdag ízei.  Fontos lépést tehetünk az egészséges táplálkozás felé azzal, ha igyekszünk hetente legalább egy alkalommal halat fogyasztani. Erre nagyon jó lehetőséget adnak a nyári gasztroünnepek, a balatoni, tiszai halas fesztiválok, ahol nemcsak a magyarországi fajtákat ismerhetjük meg jobban, de bepillantást nyerhetünk abba is, milyen sokféleképpen lehet elkészíteni az egészséges és finom...
Egészséges nasi? – Mit ropogtassunk meccsnézés közben vagy a strandon

Egészséges nasi? – Mit ropogtassunk meccsnézés közben vagy a strandon

Egészséges nasi?  A finishez érkezik a foci-vb, mostanra már valószínűleg sok cukros vagy habos italt megittunk, és jó pár zacskónyi nassolnivalót elropogtattunk a meccsek alatt. Közeledik a lelkiismeret-furdalás, pedig a vébé java még csak most jön. Ráadásul lassan az időjárás is tökéletes lesz, hogy eljussunk végre a strandra, ahol további jégkrémek, palacsinták és lángosok csábítanak egy kis nassolásra.  A tévézés közbeni nassolás nagyban felelős lehet azért, hogy sokkal többet eszünk, mint amennyi valójában elegendő lenne. Csak nézzük a képernyőt, izgulunk vagy épp elkalandozunk, és közben pakoljuk a szánkba az ételt. Jóformán észre sem vesszük, hogy milyen rengeteg kalóriát elfogyasztottunk mondjuk egy film vagy focimeccs alatt.  De nem csak a ropi-csipsz tengely létezik, egy kis odafigyeléssel könnyű és egészséges alternatívákat is ropogtathatunk a meccsek mellé, és a strandon sem kell feltétlenül zsíros és cukros büfékajákkal teleenni magunkat.  A legkézenfekvőbb megoldás, ha csíkokra vágott zöldséget, uborkát, paprikát, répát, paradicsomot, zellert, retket, karalábét ropogtatunk. Ehhez egy kis sovány túró vagy joghurt és kedvenc fűszereink segítségével gyorsan összedobhatunk egy egészséges és nagyon finom mártogatós öntetet is, de a salsa, a zöldségkrémek és hummuszok is tökéletesek.  Ha nyersen nem szeretjük a zöldségeket, nyugodtan pároljuk meg picit vagy egy tepsibe pakolva süssük sütőben egy rövid ideig a csíkokat. A zöldségcsipszek elkészítése sem nehéz, de ehhez már kell egy pici olajat is használni. Sőt, a gyümölcsök is alkalmasak tévénézős finomságnak, különösen az alma, a citrusfélék, a kivi, az eper, a szeder, az áfonya vagy a málna – viszont cukortartalmuk miatt ügyeljünk a mértékre.  A különböző olajos magvak természetes és nagyon egészséges finomságok, azonban legtöbbször sósan fogyasztjuk őket, pedig natúr változataik sokszor még finomabbak – érdemes egy...

Pin It on Pinterest