Egészséges nasi? – Mit ropogtassunk meccsnézés közben vagy a strandon

Egészséges nasi? – Mit ropogtassunk meccsnézés közben vagy a strandon

Egészséges nasi? 

A finishez érkezik a foci-vb, mostanra már valószínűleg sok cukros vagy habos italt megittunk, és jó pár zacskónyi nassolnivalót elropogtattunk a meccsek alatt. Közeledik a lelkiismeret-furdalás, pedig a vébé java még csak most jön. Ráadásul lassan az időjárás is tökéletes lesz, hogy eljussunk végre a strandra, ahol további jégkrémek, palacsinták és lángosok csábítanak egy kis nassolásra. 

A tévézés közbeni nassolás nagyban felelős lehet azért, hogy sokkal többet eszünk, mint amennyi valójában elegendő lenne. Csak nézzük a képernyőt, izgulunk vagy épp elkalandozunk, és közben pakoljuk a szánkba az ételt. Jóformán észre sem vesszük, hogy milyen rengeteg kalóriát elfogyasztottunk mondjuk egy film vagy focimeccs alatt. 

De nem csak a ropi-csipsz tengely létezik, egy kis odafigyeléssel könnyű és egészséges alternatívákat is ropogtathatunk a meccsek mellé, és a strandon sem kell feltétlenül zsíros és cukros büfékajákkal teleenni magunkat. 

A legkézenfekvőbb megoldás, ha csíkokra vágott zöldséget, uborkát, paprikát, répát, paradicsomot, zellert, retket, karalábét ropogtatunk. Ehhez egy kis sovány túró vagy joghurt és kedvenc fűszereink segítségével gyorsan összedobhatunk egy egészséges és nagyon finom mártogatós öntetet is, de a salsa, a zöldségkrémek és hummuszok is tökéletesek. 

Ha nyersen nem szeretjük a zöldségeket, nyugodtan pároljuk meg picit vagy egy tepsibe pakolva süssük sütőben egy rövid ideig a csíkokat. A zöldségcsipszek elkészítése sem nehéz, de ehhez már kell egy pici olajat is használni. Sőt, a gyümölcsök is alkalmasak tévénézős finomságnak, különösen az alma, a citrusfélék, a kivi, az eper, a szeder, az áfonya vagy a málna – viszont cukortartalmuk miatt ügyeljünk a mértékre. 

A különböző olajos magvak természetes és nagyon egészséges finomságok, azonban legtöbbször sósan fogyasztjuk őket, pedig natúr változataik sokszor még finomabbak – érdemes egy próbát tenni. Ha sózott napraforgó- vagy tökmagot, mogyorót vagy kesudiót ropogtatunk, elképesztő mennyiségű sót viszünk be a szervezetünkbe, ezt jobb elkerülni. A sótlan, natúr mandula, dió, pisztácia és a többi mag jobb választás, ha egészséges nassolnivalót keresünk. Viszont a mennyiségre ügyeljünk, mert kalóriatartalmuk meglehetősen magas. 

A pattogatott kukorica is igazi klasszikus, ha meccs- vagy filmnézésről van szó, és nem is kell lemondani róla, de itt is válasszuk a natúr popcornt, mert a sok vaj és só észrevétlenül alakítja át egészséges nassolnivalónkat. 

Nem jó hozzászokni, hogy meccs- vagy filmnézés közben együnk, de ha egészséges rágcsálnivalókra váltunk, néha nyilván ez is belefér. Sőt, ha ügyesen csináljuk, még előnyünkre is válhat, hiszen akár a napi ajánlott zöldségadagunkat is elrágcsálhatjuk ilyenkor.

Pin It on Pinterest