Várandósan a forró hónapokban – tippek, trükkök nyári kismamáknak

Várandósan a forró hónapokban – tippek, trükkök nyári kismamáknak

Várandós forró hónapok

A hőség megterheli a szervezetet, a várandós nőknek pedig különösen oda kell figyelniük ilyenkor nyáron, hogy a babának is jó legyen, és saját komfortjukról is gondoskodjanak. 

Az első és legfontosabb, hogy igyekezzünk mindig hűtött, légkondicionált vagy ventilátorral felszerelt helyen tartózkodni. A frissítő kendők használata vagy a vizes törölközős borogatások is jól tudnak esni. 

A legforróbb időszakban, 11 és délután 3-4 között ne nagyon legyünk a szabadban. A napnak ez a néhány órája bárkinek a szervezetét megviselheti, könnyen lehet komoly hőguta vagy leégés az eredménye, gyorsan átforrósodik a testünk, dehidratálódunk és elfordulhatnak rosszullétek is. A kismamáknak sokszoros kihívást jelenthet egy-egy forró nap, ezért nekik fokozattan kell vigyázniuk kánikula idején. 

Ha mégis muszáj kimennünk az utcára ebben az időszakban, mindig legyen nálunk víz, viseljünk kalapot, igyekezzünk árnyékos részeken lenni, és amint lehet, irány egy hűvös, légkondis épület. Napozni nem ajánlott a terhesség alatt, de a bőr védelmére akkor is érdemes időt fordítani, ha a szabadban tartózkodunk. Olyan magas faktorszámú naptejet használjunk, amilyet csak lehetséges, mert a hormonváltozások miatt ilyenkor könnyebben maradnak elszíneződések a bőrön. 

Kalapot, könnyű, szellős ruhákat érdemes viselni, és ne rémüljünk meg a vékony, de hosszú ujjú vagy bokáig érő ruháktól sem, hiszen minél kevesebb bőrfelületet ér a forró napsütés, annál jobb. A terhesség alatt amúgy is jellemző fokozott izzadás és vizesedés hőségben még intenzívebb lehet, így a folyadékpótlás elengedhetetlen. Ne várjuk meg, amíg szomjasak leszünk, igyekezzünk rendszeresen pótolni a folyadékot. 

Az étkezésre is érdemes külön gondot fordítani az extrém hőségben. Várandósan a sós ételeket mindenképpen kerüljük, mert tovább fokozzák a dehidratálódás lehetőségét. Naponta inkább többször kisebb adagokat együnk, amikor csak lehet, válasszunk friss zöldséget, gyümölcsöt. 

A strandolás, megmártózás tekintetében mindig kérdezzük meg az orvos véleményét, általában nem kell tartani problémáktól. Azonban a terhesség vége felé, amikor már nyílik a méhszáj, még a kádban fürdés sem jöhet szóba. 

A hőségben még fáradékonyabbnak érezhetjük magunkat, kimerül a szervezet abban, ahogy küzd a meleggel. Semmiképpen ne erőltessük meg magunkat, pihenjünk, szundítsunk, amikor jólesik, de fontos, hogy néha átmozgassuk a testet egy könnyű sétával, lábkörzésekkel – ez a vizesedés ellen is hasznos.

Hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pin It on Pinterest