Hal a hekken túl – egészséges táplálkozás, gazdag ízekkel

Hal a hekken túl – egészséges táplálkozás, gazdag ízekkel

Egészséges táplálkozás, gazdag ízekkel

Mára már mindenki tudja, hogy került az egyébként tengeri hekk a balatoni büfékbe, de sebaj, így is megvan a romantikája, hozzátartozik a nyaraláshoz, nem mellesleg finom is. Ezen a kis nyári nosztalgián kívül Magyarországon leginkább a karácsonyi időszakban fogyasztunk halat, pedig hetente legalább egyszer kellene, heti többször még hasznosabb lenne. 

A szív- és érrendszerünk egészségéért sokat tehetünk azzal, ha gyakrabban fogyasztunk halat. Nagyon alacsony a zsírtartalma, tele van fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és könnyen emészthető, nem megterhelő étel, szinte bármilyen étrendbe jól beilleszthető. 

A magyarországi halállomány sokféle finomságra lehetőséget ad, érdemes végigkóstolni, hogy megtaláljuk kedvenceinket. A hazai ponty, a fogas, az afrikai harcsa vagy a szivárványos pisztráng nagyon könnyen beszerezhető és sokféleképpen elkészíthető, éttermekben, bisztrókban is egyre népszerűbbek.
Bár rántott halszeleteket azért hébehóba eszünk, a halhús leghasznosabb tulajdonságai így nemigen érvényesülnek. Kísérletezzünk inkább halászlevekkel, halburgerekkel, izgalmasan fűszerezett grillezett vagy sült halakkal, vagy akár halfasírtokkal, -ragukkal. 

A halhús másik remek tulajdonsága ugyanis, hogy az elkészítés (főzés, sütés) során szinte semmit sem veszít értékes telítetlen zsírsavaiból, így valóban érvényesülhetnek jótékony hatásai is, nemcsak gazdag ízei. 

Fontos lépést tehetünk az egészséges táplálkozás felé azzal, ha igyekszünk hetente legalább egy alkalommal halat fogyasztani. Erre nagyon jó lehetőséget adnak a nyári gasztroünnepek, a balatoni, tiszai halas fesztiválok, ahol nemcsak a magyarországi fajtákat ismerhetjük meg jobban, de bepillantást nyerhetünk abba is, milyen sokféleképpen lehet elkészíteni az egészséges és finom halakat.

Pin It on Pinterest