klinika címe
1027 Bp., Henger utca 2/B
telefonszám
+36 1 998 0000 email

Általános Szerződési Feltételek

Margit Egészségház Kft. magánegészségügyi ellátására vonatkozóan

Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) a Margit Egészségház Kft. (1065 Budapest, Podmaniczky utca 1-3. 2. em. 19.) egészségügyi szolgáltató és természetes személy ügyfelei közötti jogviszony szabályait és feltételeit fekteti le, valamint meghatározza a felek alapvető jogait és kötelezettségeit a szerződéses jogviszony fennállta alatt.

Szolgáltató adatai

Jelen ÁSZF-et alkalmazó egészségügyi szolgáltató a Margit Egészségház Kft.

Székhelye: 1065 Budapest, Podmaniczky utca 1-3. 2. em. 19.

Adószáma: 25399015-2-42

Cégjegyzékszáma: Cg.: 01-09-272910

Képviseli: dr. Fábián Károlyné dr. Derényi Anita ügyvezető igazgató

  1. Fogalmak

    1.1. Szolgáltató: Margit Egészségház Kft.

    1.2. Ügyfél: A Szolgáltató természetes személy ügyfelei, akik igénybe kívánják venni valamely szolgáltatását.

    1.3. Felek: Szolgáltató és Ügyfél együttesen

    1.4. Szolgáltatás: A Szolgáltató által nyújtott egészségügyi vizsgálatok, egészségügyi beavatkozások, amelyet az Ügyfél Egyedi szerződés megkötésével megrendelt.

    1.5. Egyedi szerződés:

    1.5.1. Írásban létrejött Szerződés esetén az Ügyfél által kitöltött és aláírt Beleegyező nyilatkozat egyben Egyedi szerződésnek is minősül.

    1.5.2. Elektronikus úton létrejött Szerződés esetén az Ügyfél időpontfoglalása egyben Egyedi szerződésnek is minősül.

    1.5.3. Ráutaló magatartással létrejött Szerződés esetén Egyedi szerződés alkalmazása helyett az Ügyfél a Szerződés megkötésére irányuló akaratát a Szolgáltatás bizonyítható módon történő igénybevételével, ráutaló magatartással fejezi ki. A Szerződés ráutaló magatartással történő létrejötte esetén amennyiben az Ügyfél igényli, akkor a Szolgáltató az ÁSZF-et az Ügyfél rendelkezésére bocsátja, ha arra a Szerződés megkötését megelőzően nem került sor.

    1.6. Beleegyező nyilatkozat: Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény („Eütv.”) 15. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozat.

    1.7. Szerződés: ÁSZF és az Egyedi szerződés, illetve a Szolgáltatás bizonyítható módon történő igénybevétele (ráutaló magatartás) együttesen, mint a Felek jogviszonyát meghatározó rendelkezések összessége.

  2. ÁSZF hatálya, alkalmazási köre, módosítása

    2.1. A jelen ÁSZF hatálya a magánszemélyként eljáró Ügyfélre és a Szolgáltató jogviszonyára terjed ki.

    2.2. Jelen ÁSZF-ben meghatározásra kerülnek a Felek Szolgáltatással kapcsolatos jogai és kötelezettségei.

    2.3. A Szolgáltatások igénybevételi feltételeit a www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori „Diagnosztika”, „Szakrendeléseink” és „Árak” menüpontok tartalmazzák.

    2.4. A Felek közötti megállapodást az Egyedi szerződés, illetve a Szolgáltatás bizonyítható módon történő igénybevétele (ráutaló magatartás) és a jelen ÁSZF együttesen tartalmazzák. Bármilyen az Egyedi szerződés, illetve a Szolgáltatás bizonyítható módon történő igénybevétele (ráutaló magatartás) és a jelen ÁSZF közötti eltérés esetén elsősorban a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

    2.5. Az Ügyfél kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jelen ÁSZF rendelkezéseit bármikor, egyoldalúan módosíthatja. A Szolgáltató a módosított ÁSZF szövegét annak hatálybalépését 5 naptári nappal megelőzően honlapján (www.margitmedical.hu) közzéteszi. A Szolgáltató valamennyi szolgáltatási helyén biztosítja az Ügyfelek számára, hogy az ÁSZF-hez papír alapon, vagy azzal egyenértékű elektronikus formában is hozzáférjenek. A módosított ÁSZF a módosítást megelőzően létrejött Szerződéseket nem érinti.

    2.6. Ügyfél jogosult arra, hogy az általa igénybe vett Szolgáltatás ellenértékéről szóló számla ne a saját, hanem más nevére kerüljön kiállításra, különösen, de nem kizárólag az egészségpénztáron keresztül történő finanszírozásra.

    2.7. Amennyiben a Szolgáltatás ellenértékéről szóló számla cég nevére kerül kiállításra, úgy továbbra is az Ügyfél tekintendő szerződő Félnek, a számlán megnevezett cég jelen jogviszonyban, mint költségviselő jelenik meg, így az Ügyfelet ezen esetben is kötik jelen ÁSZF rendelkezései.

  3. Felek jogai és kötelezettségei

    3.1. A Szerződés az Ügyfél által kitöltött és aláírt Beleegyező Nyilatkozattal, illetve időpontfoglalással és a visszaigazoló e-mail Szolgáltató általi megküldésével jön létre. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatást igénybe veszi, Szolgáltató úgy tekinti, hogy az Ügyfél megismerte és tudomásul vette az ÁSZF rendelkezéseit, azokat elfogadta, magára nézve kötelezőnek ismeri el.

    3.2. A Szolgáltató a Szerződés teljesítése során a leggondosabb szakmai odafigyeléssel, az Ügyfél érdekeit képviselve köteles eljárni, feladatait az adott egészségügyi szolgáltatási tevékenységben jártas szakértő gondosságával végzi, és felel a vonatkozó jogszabályok betartásáért.

    3.3. A Szolgáltató minden tőle elvárható lépést megtesz azért, hogy az ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt, vagy egyéb szakmai szabályok.

    3.4. A Szolgáltató és az Ügyfél köteles a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, a Szerződés jogszerű teljesítése érdekében együttműködni és egymást kölcsönösen és3 folyamatosan tájékoztatni. A Felek kötelesek egymást minden, a Szerződés teljesítése szempontjából jelentős tényről és körülményről kellő időben értesíteni, így különösen, ha a tény vagy körülmény a teljesítés idejére, minőségére kihatással lehet. Tekintettel a Szolgáltatás jellegére, a Felek a Szerződés teljesítésének körében kötelesek megfelelni valamennyi orvosszakmai követelménynek és előírásnak, a Feleknek törekednie kell a megfelelő orvos – páciens viszony kialakítására. A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását – jelen pont érvényesülése érdekében is – az Ügyfél által aláírt Beleegyező nyilatkozathoz köti nemcsak az írásban létrejött Szerződés, hanem az elektronikus úton megkötött szerződés esetében is.

    3.5. A Szolgáltató az Ügyfél érdekeinek érvényesítésével, megóvásával köteles eljárni, valamint törekszik az Ügyfél igényeinek figyelembevételére, ám a Szolgáltató elsődlegesen az ágazati jogszabályok és az egészségügyi szakmára irányadó szabályok alapján nyújtja Szolgáltatásait. Amennyiben az Ügyfélnek olyan igénye vagy kérése merül fel a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban, amely célszerűtlen, annak végrehajtása nem indokolt, a Szolgáltató az Ügyfél kérését, az orvosszakmai előírások és követelmények figyelembevétele mellett indoklás nélkül megtagadhatja. Amennyiben az Ügyfél kérése vagy igénye saját maga vagy mások egészségét veszélyezteti vagy annak végrehajtása jogszabályba, vagy hatósági határozatba ütközne, úgy a Szolgáltató köteles azt megtagadni.

    3.6. Az Ügyfél köteles a Szerződés tárgyát képező Szolgáltatás nyújtásához szükséges adatokat a Szolgáltató kérésére és részére, a Szolgáltató által megadott határidőig szolgáltatni. Az Ügyfél köteles valós adatokat és tényleges egészségügyi állapotát tükröző nyilatkozatokat tenni és a Szolgáltatáshoz kapcsolódó Beleegyező nyilatkozatokat pontosan, valóságnak megfelelően kitölteni a Szolgáltatóval való együttműködés során. Az adatok késedelmes vagy valótlan tartalmú szolgáltatásából eredő, mindennemű kárért való felelősség az Ügyfelet terheli.

    3.7. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatások igénybevételéhez szükséges személyazonosság igazolására szolgáló, érvényes igazolványt az Ügyfélnek a szolgáltatás igénybevételét megelőzően be kell mutatnia (pl. személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély). Személyazonosság igazolásának megtagadása, vagy sikertelensége esetén a szolgáltatás igénybevétele nem kezdhető meg.

    3.8. Figyelemmel arra, hogy a betegellátás a Szolgáltató szolgáltatási telephelyein folyamatosan zajlik, a Visszaigazolásban meghatározott időponthoz képest előfordulhat csúszás a szolgáltatás megkezdésében. Az Ügyfél a később kezdődő szolgáltatásnyújtás miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt.

    3.9. Figyelemmel a Szolgáltató és az általa a szolgáltatásnyújtás során igénybe vett orvosok vagy egyéb, a szolgáltatások nyújtásában résztvevő személyek által végzett tevékenységre, és annak jellegére, a Szolgáltató rögzíti, hogy bizonyos előre nem látható esetekben a Szolgáltatás nyújtására kijelölt orvos vagy egyéb személyzet akadályoztatva lehet abban, hogy az előre egyeztetett időpontban az Ügyfél rendelkezésére álljon. A Szolgáltató erre az esetre vállalja, hogy az általa kijelölt orvos vagy egyéb személyzet akadályoztatásáról való tudomásszerzését követően az Ügyféllel haladéktalanul felveszi a kapcsolatot az Ügyfél által megadott elérhetőségek valamelyike útján és tájékoztatja őt – legkésőbb az egyeztetett időpontban a helyszínen – a kijelölt orvos, egyéb személy akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról, egyéb személyről gondoskodni. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő orvosról, egyéb személyről gondoskodni nem tud, úgy az Ügyféllel új vizsgálati időpontot jogosult egyeztetni. Az Ügyfél a fenti okból történő időpont- módosítás miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt. Amennyiben a Felek között új időpont egyeztetésére bármilyen okból nem kerül sor, úgy bármely Fél elállhat a szerződéstől további kötelezettség nélkül.
    3.10. Szolgáltató a Szerződés teljesítése érdekében jogosult alvállalkozókat, közreműködőket igénybe venni, az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet szabályainak betartása mellett. Szolgáltató az általa igénybe vett alvállalkozókért, közreműködőkért teljeskörű felelősséget vállal, ami azt jelenti, hogy az alvállalkozó, közreműködő tevékenységéért az Ügyfél irányában a Szolgáltatót terheli a szakmai felelősség.

    3.11. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által esetlegesen igénybe vett alvállalkozók, közreműködők szintén egészségügyi szolgáltatók, így az ő esetükben is előfordulhatnak előre nem látható csúszások és késedelmek. Amennyiben adott Szolgáltatás teljesítése során a Szolgáltató által igénybe vett alvállalkozó, közreműködő bármilyen okból eredő akadályoztatása vagy késedelme nyomán a Szolgáltatásban is késedelem merül fel, a Szolgáltatót semmiféle felelősség nem terheli, kivéve, ha jogszabály eltérően nem rendelkezik.

    3.12. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a szolgáltatások nyújtására a Szolgáltató további szabályokat és feltételeket állapíthat meg (például Szolgáltatást megelőzően speciális táplálkozási szabályok, alkoholfogyasztás vagy dohányzás tilalma a Szolgáltatást megelőzően, stb.), melyek beavatkozásonként eltérőek lehetnek. Abban az esetben, ha az Ügyfél bármely ilyen jellegű szabálynak, illetve feltételnek nem felel meg, és emiatt a Szolgáltatás teljesítése nem lehetséges vagy eredménytelen, úgy azért a Szolgáltató nem felelős.

    3.13. Az Ügyfél köteles a Szolgáltatás igénybevételére alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni és a Szolgáltatóval együttműködni, annak utasításait betartani. Amennyiben az Ügyfél a jelen pontban foglalt kötelezettségének nem tesz eleget (pl. ittas, vagy bódult állapotban jelenik meg a szolgáltatásnyújtás helyén, egészségügyi állapota az igénybe venni kívánt Szolgáltatást nem teszi lehetővé, nem tartja be a Szolgáltató házirendjét, stb.), úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni. Utóbbi esetben a5 teljesítés meghiúsulása az Ügyfélnek felróható, és minden ebből adódó további esetleges következmény az Ügyfelet terheli.

    3.14. Az Ügyfél köteles a Szolgáltatás igénybevételekor az erre vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató működési rendjét betartani. Az Ügyfél köteles a Szolgáltatások nyújtásában a Szolgáltatóval illetőleg annak alvállalkozóival, közreműködőivel, az orvossal, illetve az egyéb alkalmazottakkal együttműködni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult megtagadni a Szolgáltatás nyújtását, melynek következményei az Ügyfelet terhelik.

  4. Felelősség

    4.1. Az Ügyfél a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásokat saját elhatározásából veszi igénybe, valamint tudomásul veszi, hogy valamennyi Szolgáltatás, eltérő mértékű orvosi kockázattal jár, mely kockázatot minden esetben az Ügyfél visel.

    4.2. Ügyfél tudomásul veszi, hogy az általa igénybe vett Szolgáltatás eredményessége, az Ügyfél szervezetének reakciója, a gyógyulási idő előre nem látható tényezők függvényében eltérő lehet a többi Ügyféltől. Amennyiben az Ügyfél által igénybe vett Szolgáltatás eredményessége elmarad az előre várt, vagy átlagos mértéktől, vagy esetlegesen teljesen eredménytelen, úgy a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

    4.3. A Szolgáltató kizárja a felelősségét azokért a következményekért, esetleges szövődményekért amelyek az Ügyfél kötelezettségeinek megszegéséből adódnak, vagy abból, hogy az orvosok és az ellátásban közreműködő egyéb alkalmazottak, gyógyulással illetőleg a gyógykezeléssel kapcsolatos utasításait az Ügyfél nem tartja be, az előírt gyógyszert nem szedi be vagy, nem az orvosi rendelvénynek megfelelően szedi, illetőleg az előírt terápiát nem az orvosi rendelvénynek megfelelően alkalmazza, a kontroll vizsgálatokon és egyéb szükséges utógondozáson nem vagy nem az előírt rendszerességgel vesz részt.

    4.4. A Szolgáltató kizárja a felelősségét azokért a következményekért, amelyek annak nyomán merülnek fel, hogy az Ügyfél téves vagy valótlan adatokat ad meg a Szolgáltató számára egészségügyi állapotára vonatkozóan. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás egészségügyi voltára tekintettel kiemelten fontos, hogy a Szolgáltató valós képet kapjon az Ügyfél egészségügyi állapotáról, így különösen az esetleges gyógyszerallergiáiról, kezelés szempontjából fontos kórelőzményeiről, életmódjáról, illetve arról, hogy az Ügyfél más gyógykezelésben részesül-e.

    4.5. Ügyfél kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a szándékosan okozott, valamint az életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító károkozás esetének kivételével kártérítési felelősségét az Ügyfél által igénybe vett Szolgáltatás díjának összegében maximalizálja.

    4.6. A Szolgáltató kizárja a felelősségét az Ügyfél azon értéktárgyaiban bekövetkezett károkért, amelyeket az Ügyfelek egészségügyi intézményekbe rendszerint nem6 szoktak magukkal vinni (Így különösen: szokásos mennyiséget meghaladó készpénz, értékpapír, ékszerek, valamint a szolgáltatás igénybevételéhez szükségtelen egyéb vagyontárgyak). Ezen túlmenően a Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan értéktárgyban bekövetkezett kárért, amely értéktárgyat nem az értéktárgyak megőrzésére kialakított vagy kijelölt helyen helyeztek el.

  5. Szavatosság

    5.1. A Szolgáltató szavatolja, hogy a Szerződésben foglaltak teljesítése során a jogszabályi előírásoknak megfelelően, a szakmai és etikai szabályok, irányelvek maradéktalan betartása mellett, a tőle elvárható legnagyobb gondossággal jár el. A Szolgáltató rendelkezik a szolgáltatásai nyújtásához szükséges engedélyekkel, valamint a vonatkozó egészségügyi tárgyú jogszabályokban meghatározott személyi és tárgyi feltételekkel, valamint kijelenti és szavatolja, hogy telephelyei vonatkozásában is rendelkezik valamennyi, a tevékenység ellátásához szükséges engedéllyel.

    5.2. Szolgáltató kijelenti, hogy rendelkezik megfelelő felelősségbiztosítással a tevékenység ellátása vonatkozásában, amely az általa igénybe vett alvállalkozókra, közreműködőkre is kiterjed.

  6. Díjazás

    6.1. Az Ügyfél a Szerződés alapján igénybe vett Szolgáltatásért a www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori „Árak” menüpontban meghatározott díj fizetésére köteles.

    6.2. Az Ügyfél a szolgáltatások díjáról előzetesen a Szolgáltató honlapján közzétett információk alapján, vagy telefonon kérhet tájékoztatást, valamint a Szolgáltató a szolgáltatási helyeken is közzéteszi árlistáját papír alapon, illetve elektronikus formában is. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató listaárai és a Szolgáltatásért ténylegesen fizetendő árak között eltérés lehet, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató időnként kedvezményeket biztosíthat.

    6.3. A ténylegesen fizetendő díj a végleges díjtól eltérhet, amennyiben a Szolgáltatást közvetlenül nyújtó orvos szerint további kiegészítő vizsgálat vagy ellátás nyújtása válik szükségessé. A meghatározott díjon felüli költségekről az Ügyfél szóban kap megfelelő tájékoztatást.

    6.4. Ügyfél a Szolgáltatásért fizetendő díjat a Szolgáltató által kiállított számla alapján fizeti meg.

    6.5. Szolgáltató számláját papír alapon állítja ki. Szolgáltató az elektronikus számlát az Ügyfél által előre megadott e-mail címre küldi meg, melyet az Ügyfél köteles letölteni és fizetési kötelezettségét az abban foglaltak szerint teljesíteni. Az elektronikus számla elektronikus számviteli bizonylatnak minősül.7

    6.6. Szolgáltatásért fizetendő díj kiegyenlíthető készpénzben, bankkártyával, vagy egészségpénztári kártyával, magyar forintban. Az Ügyfél a Szolgáltatásért fizetendő díjat a Szolgáltatás igénybevételét követően köteles megfizetni, későbbi időpontban történő átutalásos fizetésre kizárólag külön megállapodás esetén, a Szolgáltató előzetes jóváhagyása esetén van mód.

    6.7. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által a jelen ÁSZF alapján nyújtott Szolgáltatások a társadalombiztosítási szolgáltatásoktól teljes mértékben függetlenek, a Szolgáltató jelen ÁSZF alapján kizárólag magánegészségügyi szolgáltatásokat nyújt.

  7. Szerződésszegés, kötbér

    7.1. Amennyiben az Ügyfél valamely Szerződésben foglalt kötelezettségét megszegi, úgy a Szolgáltató jogosult teljesítését felfüggeszteni vagy visszatartani, az Ügyfél szerződésszegő magatartásának megszűnéséig.

    7.2. Amennyiben az Ügyfél a lefoglalt időpontban és helyszínen nem jelenik meg és az időpontot az alábbiak szerint nem mondta le megfelelő időben, úgy a jelen ÁSZF szerint meghatározottak szerint kötbér fizetésére köteles, azonban a Szolgáltató egyedi döntése alapján az Ügyfelet a kötbérfizetési kötelezettsége alól méltányossági alapon mentesítheti.

    7.3. Amennyiben az Ügyfél a lefoglalt időpontjához képest a távolmaradását a Szolgáltató felé

    •48 órán belül jelzi, úgy a www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori árlistában meghatározott díj 25%-ának megfizetésére köteles, kötbér jogcímén;

    •24 órán belül, vagy egyáltalán nem jelzi, úgy a www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori árlistában meghatározott díj 50%-ának megfizetésére köteles, kötbér jogcímén.

    7.4. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatás igénybevételére alkalmatlan fizikai vagy pszichikai állapotban jelenik meg, a Szolgáltató házirendjét nem tartja be, vagy a Szolgáltatóval nem hajlandó együttműködni és ezért a Szolgáltatás teljesítése nem lehetséges, úgy köteles megfizetni a www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori árlistában meghatározott díj 50%-át meghiúsulási kötbér jogcímén.

    7.5. Amennyiben az Ügyfél jelentős késéssel jelenik meg az általa lefoglalt időpontra, úgy a Szolgáltató megtagadhatja a Szolgáltatás nyújtását és ebben az esetben az Ügyfél köteles a www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori árlistában meghatározott díj 50%-ának megfizetésére meghiúsulási kötbér jogcímén. A 10 percet, vagy azt meghaladó késés jelentős késésnek minősül.

    7.6. Az Ügyfél távolmaradását a www.margitmedical.hu honlapon meghatározott elérhetőségek valamelyikén köteles jelezni a Szolgáltató felé.8

    7.7. Amennyiben az Ügyfél távolmaradását a legalább 24 órával a Szolgáltatás megelőzően jelzi a Szolgáltató részére, a Szolgáltatást kötbérfizetési kötelezettség nélkül, ingyenesen lemondható.

    7.8. Az Ügyfél mentesül a kötbérfizetési kötelezettsége alól, ha kétséget kizáróan igazolni tudja, hogy a Szolgáltatás meghatározott időpontjáról betegség vagy baleset okán maradt távol.

    7.9. Az Ügyfél az általa igénybe venni kívánt Szolgáltatás www.margitmedical.hu honlapon található mindenkori díjának 50%-ával megegyező mértékű bánatpénz megfizetésére köteles abban az esetben, ha az általa lefoglalt időponton megjelenik, ám a Szolgáltatást saját elhatározásából nem veszi igénybe.

    7.10. Az Ügyfél az általa lefoglalt időpontot, indokolt esetben, egyszer jogosult díjmentesen módosítani, amennyiben az időpontmódosítási igényét a lefoglalt időpontot legalább 24 órával megelőzően jelzi a Szolgáltató felé a www.margitmedical.hu honlapon meghatározott elérhetőségek valamelyikén. Az Ügyfél nem jogosult időpont módosítására 24 órán belül. Amennyiben az Ügyfél nem jelenik meg a módosított időponton, úgy jelen ÁSZF szerinti kötbér megfizetésére köteles.

  8. Panaszkezelés

    8.1. Az Ügyfél estlegesen felmerülő panaszait vagy reklamációt a Szolgáltató telephelyén, postai vagy elektronikus úton teheti meg.

    8.2. A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszokat és reklamációt az Ügyféltől, meghatalmazottjától vagy törvényes képviselőjétől fogadja el.

    8.3. A Szolgáltató az írásbeli panaszokat 30 napon belül megvizsgálja és érdemben megválaszolja.

  9. Adatkezelés

    9.1. A Szerződés szerinti Szolgáltatások során keletkezett egészségügyi és személyazonosító adatokat a Szolgáltató köteles a mindenkor hatályos jogszabályok szerint, így különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet („GDPR”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Info tv. ”) valamint az egészségügyi és hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény („Eüak. tv. ”) rendelkezései szerint kezelni.

    9.2. A Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója a www.margitmedical.hu honlapon érhető el.

  10. Vis Maior

    10.1. Egyik Fél sem felelős a másik Fél felé bármely kötelezettség teljesítésében megnyilvánuló késedelem vagy mulasztás esetén, amennyiben a késedelem vagy mulasztás olyan ok, feltétel, vagy elháríthatatlan esemény miatt következik be, mely a Felek akaratától, cselekedeteitől és személyétől független, (mint például a háború, polgári felkelés, munkabeszüntetés, elemi csapás, pandémia, a Szolgáltatónál felmerülő fizikai vagy jogi akadály vagy más elháríthatatlan szükséghelyzet) feltéve, hogy ezen körülmények a Szerződés létrejöttét követően keletkeznek, illetőleg a Szerződés létrejöttét megelőzően jönnek ugyan létre, ám az annak teljesítésére kiható következményeik az említett időpontban még nem voltak előre láthatóak („Vis Maior”).

    10.2. A Vis Maior körülmények mentesítik a Feleket a Szerződés szerinti kötelezettségeik teljesítése alól olyan mértékben, amilyen mértékben a Vis Maior esemény az érintett Felet gátolja a szerződéses kötelezettségeinek teljesítésében. A mentesítés kizárólag arra az időre szól, amelyre a Vis Maior körülmény hatása fennáll.

    10.3. A Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés – részükre fel nem róható okból bekövetkező – nemteljesítését, illetve nem megfelelő teljesítését eredményező Vis Maior körülményekről egymást haladéktalanul értesítik és a következmények elhárításával kapcsolatban egymással észszerűen és indokoltan együttműködve járnak el.

    10.4. A Vis Maior események által érintett Fél köteles a másik felet haladéktalanul, de maximum 30 napon belül írásban tájékoztatni, megjelölve tájékoztatójában a Vis Maior esemény kezdetét, jellegét és amennyiben lehetséges várható végét.

    10.5. A Vis Maior körülmény önmagában nem mentesíti az azt bejelentő Felet a szerződés szerint egyébként teljesítendő olyan kötelezettségei alól, amelyek a vis major körülmény bekövetkezését megelőzően már esedékesek voltak, illetve amelyek teljesítését a Vis Major nem érinti.

  11. Kapcsolattartás, kommunikáció

    11.1. Felek a Szerződésben foglalt kötelezettségeik teljesítésének körében az alábbi elérhetőségeken kommunikálhatnak egymással.

    11.2. Amennyiben más, közvetlen e-mail cím vagy telefonszám nem kerül megosztásra az Ügyféllel a Szerződés teljesítése során az Ügyfél a www.margitmedical.hu honlapon keresztül írásban vagy a Szolgáltató által üzemeltetett +36 1 998 0000 -ás telefonszámon tarthat kapcsolatot és tehet a Szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatot a Szolgáltató felé.

    11.3. Az Ügyfél az igénybe venni kívánt Szolgáltatás megrendelése során köteles megadni a Szolgáltatóval való kapcsolattartásra alkalmas telefonszámot és e- mail címet. A Szolgáltató az Ügyfél által megadott elérhetőségeken tehet a Szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatokat. A Szolgáltatót nem terheli felelősség10 azon károkért és egyéb következményekért, amelyek abból adódnak, hogy az Ügyfél nem megfelelő telefonszámot vagy e-mail címet adott meg, vagy nem volt elérhető.

  12. Betegjogi tájékoztató

    12.1. Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény („Eütv.”) a betegek érdekeinek védelméért alapvető jogosultságokat foglal magában, melyek érvényesülésére a Szolgáltató kiemelt figyelmet fordít. A Szerződés szempontjából leginkább releváns betegjogok az alábbiakban kerülnek kiemelésre.

    12.2. Az Ügyfelet megilleti az önrendelkezés joga, melynek körében dönthet arról, hogy igénybe kíván-e venni egy adott egészségügyi szolgáltatást, beleegyezését adja-e egyes beavatkozásokhoz.

    12.3. Az Ügyfélnek joga van egészségügyi állapotáról, az általa igénybe venni kívánt szolgáltatásról, annak várható eredményéről, lehetséges mellékhatásairól, esetleges további szükséges beavatkozásokról megfelelő, egyéniesített és teljeskörű tájékoztatásra. Az Ügyfélnek joga van megismerni az ellátásában közvetlenül közreműködő személyek nevét, beosztását és szakképesítését. A betegnek joga van a tájékoztatás során és azt követően is kérdéseket feltenni.

    12.4. Az Ügyfél jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációt, valamit jogosult az általa hiányosnak vagy pontatlannak vélt részeinek kiegészítését vagy kijavítását kezdeményezni. Az egészségügyi dokumentációról az Ügyfél jogosult másolatot, valamint egészségügyi adatairól írásos összefoglaló véleményt kérni.

    12.5. A Szolgáltató a képalkotó diagnosztikai eljárással készített felvételek megismerhetőségét akként biztosítja, hogy a felvételek elérési útját tartalmazó hivatkozást a vizsgálatról készült lelet részeként az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe („EESZT”) feltölti. Amennyiben a felvétel online elérhetősége az EESZT-ben lejár, akkor az Ügyfél kérheti, hogy a Szolgáltató a felvételt ismét töltse fel. Az újbóli feltöltés az eredetileg kapott kóddal érhető el. A Szolgáltató elektronikus leletet kizárólag azon Ügyfelei részére tud biztosítani, akik rendelkeznek EESZT hozzáféréssel. Az Ügyfél felel az EESZT-be történő belépésért, a belépéshez szükséges jelszó meghatározásáért, megadásáért, valamint annak harmadik személy részére történő esetleges továbbításáért, hozzáférhetővé tételéért. Az ezekből eredő mindennemű felelősség az Ügyfelet terheli.

    12.6. Az Ügyfélnek joga van ahhoz, hogy az egészségügyi ellátásában részt vevő személyek az ellátás során tudomásukra jutott információkat, különösképpen az Ügyfél egészségügyi és személyes adatait csak az arra jogosulttal közöljék, és azokat a vonatkozó jogszabályok szerint kezeljék. Az Ügyfél jogosult dönteni arról, hogy egészségügyi állapotáról kinek adható felvilágosítás, illetve joga van ahhoz,11 hogy ellátása során csak azok a személyek legyenek jelen, akiknek részvétele szükséges, illetve azon személyek, akiknek jelenlétéhez hozzájárult, kivéve, ha a törvény másként nem rendelkezik.

    12.7. A betegjogok érvényesítése érdekében az Ügyfél jogosult a Szolgáltatónál reklamációra, illetve panasz tételére. A panaszhoz való jog mellett az Ügyfél jogosult betegjogi képviselőhöz fordulni jogai érvényesítése érdekében.

  13. Vegyes rendelkezések

    13.1. Ügyfél Szerződésből eredő jogai és kötelezettségei tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk. ”) 6:202. §-ában meghatározott jogátruházás, valamint engedményezés kizárólag a Szolgáltató kifejezett jóváhagyása esetén lehetséges.

    13.2. Ha a Szerződés bármely rendelkezése egészben vagy részben törvényellenes, érvénytelen vagy hatálytalan, az a többi rendelkezés érvényességét és hatályosságát nem érinti. A törvényellenes, érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezések – a jog által engedett mértékben és figyelemmel a Szerződés céljára – ugyanolyan gazdasági hatással bírnak.

    13.3. A Felek Szerződésből eredő jogviszonyára a Ptk. szabályai, az Eütv. rendelkezései, az egyéb jogszabályok és a szakmai irányelvek irányadóak. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet egészségügyi ellátásra irányuló szerződésekre nem terjed ki.

    13.4. A Felek megállapodnak, hogy a Szerződéssel, illetőleg annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatos valamennyi jogvitát, amely békés úton nem oldható meg, kizárólagosan és végérvényesen az illetékes magyarországi bíróság bírálja el.

MARGIT MEDICAL CENTER Nyelv váltó gomb